Teori Kamal Hatta: PH kekal hati hitam

Kau orang tengok hari ni punya melompat beruk Fahmi Fadzil dan Saifuddin Nasution dapat peluang membantai Zuraida Kamaruddin sebab dua projek ‘direct nego’. Bunyi mereka berdua seolah-olah Zuraida yang paling berdosa.

Apabila main politik tahap bangsat, kau orang boleh tengok emosi dan kekalutan PH untuk divert isu. Mereka nak nampakkan sial senarai 101 projek ‘direct nego’ itu yang paling teruk adalah Zuraida.

Aku nak tunjuk kat kau orang supaya jangan buta kayu, ibarat kena tuang kencing DAP dalam mulut. Biar bermaruah sikit kalau nak kecam.

Dalam senarai 101 projek ‘direct nego’, DAP yang paling banyak terlibat dengan jumlah RM4.9 bilion, bilion ye bai..bukan puluh ringgit!

Kau orang nampak agenda PH nak tutup lubang? Itu belum campur projek melibatkan menteri PH dari PAN.

Kalau kau orang nak bandingkan jumlah atau bilangan projek, ada 27 projek ‘direct nego’ yang melibatkan menteri DAP dulu, 23 projek melibatkan menteri PAN, dan PKR ada 14. Itu dah tolak bab Azmin dan Zuraida.

Saifuddin Nasution pun ada satu projek ‘direct nego’ semasa dia jadi menteri hal ehwal pengguna.

Tolong jangan main politik bangsat, DAP jangan nak tunjuk suci.

Aku tengok Zuraida paling gentle dalam hal dua projek yang macai-macai PH bantai. Kenapa kau orang macai-macai PH ni tak mau sebut RM4.9 bilion nilai projek yang melibatkan beberapa kementerian yang bermenterikan DAP dulu?

Itu aku kata, jaga maruah kau orang. Jangan biar DAP tuang air kencing dalam mulut kau orang sambil kata ini air ketum campur jus oren!

—Kamal Hatta

Tulisan penulis bebas ini tidak berkaitan dengan PPI, beliau adalah aktivis dan Reformis 98.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: